امروز: دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱
کد خبر: 9836
تاریخ انتشار: 11:22 ق.ظ - پنج‌شنبه 2015/01/29
چاپ این نوشته
Share

متأسفانه مفسران خطرات روز قیامت را بیان نکرده‌اند، اجمالاً مطالبی گفته و از آن گذشته‎‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مباحث به نقل از خبرگزاری قرآنی ایکنا , آیت الله غروی علیاری چهارشنبه، هشتم بهمن در جلسه تفسیر خود که به تفسیر سوره نبأ اختصاص دارد، با بیان اینکه متأسفانه مفسران خطرات روز قیامت را بیان نکرده اند، گفت: اجمالاً مطالبی گفته اند و از آن گذشته اند.
وی در تفسیر آیه «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا»، (نبأ/۳۱) افزود: اصل مطالب در مورد معاد از بعد از سوره یاسین است. فیضوات الهی، برای اهلش داده می شود. متقین کسانی هستند که غیر از «الله» مسیر دیگری در زندگی ندارند. حتی از امور مباح الهی هم پرهیز می کنند.
این مفسر قرآن با بیان اینکه متقیان از مباحات به قدر ضرورت استفاده می کنند، گفت: مکروهات را مطلقاً انجام نمی دهند و به مطامع دنیا توجه ندارد. از این عالم منقطع هستند. شخصی که ارتباط الهی را هیچ وقت از دست نمی دهد تا لحد وارد شود، متقی است. متقی آن است که مرتع ابلیس نخواهد شد.
وی ادامه داد: متقی حالت انتظاری دارد که به مقصد برسد. مقصد الی الله است. این آدم دیگر به زرق و برق اعتنا ندارد، فرقی ندارد که غنی شد یا فقیر، قوی شد یا ضعیف. زاهد واقعی آن است که همه اش در محضر خداست و دیدی وسیع دارد.
آیت الله غروی همچنین با تبریک تولد امام حسن عسکری(ع)، گفت: در مرحله زیارت الهی که بعد از این دنیاست و برای مؤمنان است، خداوند نعمتهایی را قرار داده است. ما قائل به جزا نیستیم به این معنا که کاری نکرده ایم که خداوند آن نعمت ها را به ما عنایت کند. همه اینها تفضل و کرم است. اشجاری که خدا در اختیار مؤمنان قرار می دهد را در دنیا اصلاً نمی بینیم.
وی افزود: صدیقین و عرفا می گویند ما زیارت خدا را می خواهیم و آنی که برای ما مهم است، لقای الله است. اگر مردم می دانستند و باورشان می شد که خداوند سبحان در لقای خود، برای بندگان خود چه چیزهایی تهیه فرموده است، اصلاً در عالم لذتی تصور نمی کردند. منتظر بودند به آن لذائذ الهی نائل شوند.
آیت الله غروی علیاری اظهار کرد: خداوند سبحان مظاهر متعددی دارد، من جمله اتم و اکمل وجود خدا، وجود نازنین پیغمبر خداست. بعد امیرالمؤمنین(ع) است. ایشان را رؤیت کردن از بالاترین لذائذ الهی است.
وی گفت: میوه هایی که در اشجار بهشت است، از انواع مختلف و متعدد به مجرد اراده بهشتیان ایجاد می شود. حتی از نگاه کردن به انهار هم لذت می برند. بهشت برخلاف اینجاست که هر میوه ای برای فصلی است. در یک درخت میوه های مختلف دارد. اینها برای اینکه متقین در دینا مواظب خودشان بوده اند و در نتیجه آن، نعمت های فراوانی برای آنها در نظر گرفته و در اختیارشان قرار داده می شود.

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
آخرین اخبار
پربیننده ترین ها