امروز: دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱
کد خبر: 6094
تاریخ انتشار: 11:30 ق.ظ - شنبه 2014/09/13
چاپ این نوشته
Share
سید علی بی‌بام

مدیر انتشارات تهذیب، وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه شقم گفت: عدم تبلیغات مناسب و هدفدار در امر ترویج کتب دینی ومذهبی یکی از عوامل استقبال کم مردم از نمایشگاه کتاب اصفهان است.

گزارش پایگاه خبری مباحث   ، سید علی بی‌بام، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان  درحاشیه دهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان اظهار داشت:امسال با ۲۰۰ عنوان کتاب و کتاب های جدیدی همچون« البرهان فی تفسیر القرآن» علامه  سید هاشم حسینی بحرانی در این نمایشگاه شرکت کردیم.

وی با انتقاد از زمان برگزاری این نمایشگاه افزود: مکان این نمایشگاه و امکانات آن بسیار عالی است، اما به نظر می رسد به دلیل اوج مسافرت های مردمی زمان این نمایشگاه اصلا مناسب نبود.

مدیر انتشارات تهذیب تاکید کرد: اصفهانی که جزو استان ها  اول ایران است، باید زمانی را برای نمایشگاه برگزیند که بیشترین استقبال از نمایشگاه شود که به نظر می رسد ماهای آبان و آذر  بهترین زمان ممکن برای این امر است و در این زمینه باید مسئولان ارشاد فعالانه وارد عمل شوند.

وی با اشاره به مشکلات این نمایشگاه اضافه کرد: مشکل مهمی که در این نمایشگاه به چشم می خورد در کنار هم قرار گرفتن غرفه های مذهبی و غیرمذهبی است که به سود کتاب های مذهبی نیست.

بی‌بام در ارتباط با میزان استقبال از کتاب های مذهبی در این نمایشگاه تاکید کرد: میزان استقبال از این نوع کتاب ها خوب است،  اما تبلیغات مناسبی در این باره انجام نمی شود و اگر ناشری این کتاب ها را به درستی معرفی کند  یقین بدانید که استقبال مردم از این کتاب ها خیلی خوب است.

مدیر انتشارات تهذیب در ارتباط با موضوع گرانی کاغذ و تاثیر آن بر فروش کتاب نیز گفت: زمانی که قیمت ها افزایش پیدا می کند، بالتبع همه چیز گران می شود، اما گردش مالی مهم است به این معنا که اگر از خرید کتاب استقبال شود  مشکلی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است که بسیاری از ناشران می تواند، قیمت کتاب های خود را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهند، اما آنها قیمت کتاب را بالاتر از قیمت واقعی تعیین کرده و  سپس ۴۰ درصد تخفیف برای آن تعیین می کنند که صحیح نیست و وزارت ارشاد نیز باید بادقت عمل بیشتری در این زمینه عمل کند.

بی‌بام در ارتباط با زمان نمایشگاه نیز گفت: به نظر می رسد ۶ روز برای نمایشگاه کتاب کافی است، اما مشکل اصلی ما این است که دو روز اول این نمایشگاه به دلیل اطلاع رسانی کم خلوت بود .

وی ادامه داد: باید بگویم  حجم نمایشگاه، زمان، تبلیغات مناسب سرویس ایاب و ذهاب و برنامه های جنبی مانند قرار دادن مسابقات یا اهدای جایزه ای نفیس در استقبال از این نمایشگاه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: تبلیغات از پیامک، رادیو، تلویزیون، زیرنویس مسابقات فوتبال  یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است چرا که معمولا مردم پس از برگزاری نمایشگاه از آن مطلع می شود که  به دلیل عدم تبلیغ مناسب است.

وی با اشاره به این که استفاده از روش های نوین تبلیغاتی در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است گفت: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی می تواند با کمک خود ناشران جایزه های مهم را برای این نمایشگاه تعیین کند که در جذب مخاطبان بسیار تاثیرگذار است.

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
آخرین اخبار
پربیننده ترین ها