امروز: پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶
کد خبر: 27853
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ ب.ظ - دوشنبه ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
چاپ این نوشته
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی:

حجت الاسلام مخدوم گفت: نخستین مشکلد ر برقرای ارتباط بامخاطب، عدم درک و شناخت مشکل است، بنابراین ، فهمیدن مسأله یعنی با درد فرد همراه شدن و او را آماده صحبت کردن بهترین کار در ارتباط موثر است.

به گزارش مباحث، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی صبح امروز در کارگاه مهارت های ارتباط موثر در پاسخگویی دینی که به همت  مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان برگزار شد، پیرامون مهمترین نکات لازم در برقراری یک ارتباط موثر بامخاطب در جمع  خواهران طلبه اظهار کرد: یک ارتباط موثر که همراه با گفت  وگوی طرفینی است متاثر از شناخت دقیق مسأله اصلی و حل همان مسأله ، است.

حجت الاسلام علی مخدوم خاطرنشان کرد:  برای یافتن ودادن پاسخ سوالات مخاطب ابتدا باید محور اصلی سوال برای پاسخ دهنده روشن شود، دراین صورت می توان پاسخ مورد نیاز مخاطب را داد و او را قانع کرد، در غیر این صورت علی رغم اینکه ممکن است کلام بسیار شیوایی هم داشته باشیم ولی اصل بحث پاسخ داده نشده است.

وی تاکید کرد: از جمله نکات کلیدی مهارت در ارتباط را فهم و تحلیل مسأله مخاطب و عدم دخالت احساسات و داشتن تسلط و کنترل بر احساس است، در مشاهده مسائل صرفا به رویداد اکتفا نکنیم بلکه سعی ما این باشد که با مطالعه و تحلیل روند شکل گیری، به شناخت دقیقتر برسیم، رویداد صرفا یک اتفاق ساده است و روند، سلسله ای از این اتفاقات است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی  خطاب به طلاب ومشاوران  دینی تصریح کرد: در دادن پاسخ به فقط به آخرین علت توجه نکنیم چرا که دراین صورت مشکل مخاطب همچنان پابرجاست  و به صورت کامل این مشکل حل نخواهد شد.

وی گفت: یکی از نکات برقراری ارتباط موثر این است که باید مراقب خطاهای ذهنی خود باشیم، خطاها یافته های ذهن ما را آلوده می کنند، خطاها در صورت فعال شدن می توانند مجال فکر کردن را نیز از انسان بگیرند، همچنین از جمله نکات برقراری ارتباط موثر، متمرکز نشدن بر روی نکات منفی است.

حجت الاسلام مخدوم  عنوان کرد: هر تفکری که انسان را از مسیر موفقیت دور کند را منفی نگری است، فرد منفی نگر به مرور در مقابل فهم حقیقی مسائل از خود مقاومت نشان می دهد و نهایتا از یک مسأله بسیار کوچک مشکلی بسیار بزرگ پدید می آید.

وی تصریح نمود : بهترین کار در ارتباط موثر، همدلی و همراهی با فرد دارای مشکل است، فهمیدن مسأله یعنی با درد فرد همراه شدن و او را آماده صحبت کردن.

حجت الاسلام مخدوم  همچنین به آثار مثبت همدلی و همراهی اشاره کرد و تاکید کرد: یکی دیگر از مهارتهای ارتباط موثر گوش دادن دقیق است و سخن گفتن نوعی احتیاج است ولی گوش دادن هنر یک فرد پاسخگوست

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
آخرین اخبار
پربیننده ترین ها