امروز: سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
کد خبر: 26089
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ ب.ظ - دوشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
چاپ این نوشته
Share

دکتر رجبی دوانی گفت: در این انتخابات باید یک کاندیدای جدید و اصلح که تاکنون معرفی نشده است معرفی شود، قحط الرجال نیست که کاندیدایی که چندین بار آمده و رای نیاورده دوباره معرفی شود، ما این ظرفیت را داریم که کاندیدای واحد و با برنامه تعریف شده باشیم که اگر چنین شود سال آینده شاهد حاکمیت دوباره ارزش‌ها خواهیم بود.

به گزارش مباحث به نقل از ندای اصفهان، دکتر محمدحسین رجبی دوانی بعد از ظهر امروز در تالار معارف دانشگاه اصفهان، در جلسه‌ای پیرامون بررسی تحلیلی و ارائه مقایسه‌ای موقعیت انقلاب اسلامی، چهره های موثر در انقلاب و چهره‌های مهم سیاسی درانقلاب پیامبر در صدر اسلام اظهار کرد: اسلام آرمان‌هایی را عرضه کرد که قرار بود جامعه اسلامی در پرتو ولایت اهلبیت به وسیله آن به کمال خود دست یابد و راه و آرمان‌های پیامبر تا ابد ادامه یابد.

ولایت اهلبیت، تبین کننده راه رسول خدا برای بشریت/پیروی از ولایت حزب الله پدید می آورد و امت را شکست ناپذیر می کند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ولایت اهلبیت، تبین کننده راه رسول خدا برای بشریت است بنابراین قرار بود بعد از پیامبر، امام علی(ع) رهبری جامعه را به دست بگیرد و اسلام از لقلقه زبانی به اعتقادات درونی تبدیل شود و اگر مسلمان‌ها این راه را در پیش می‌گرفتند، طبق وعده خداوند به حزب الله تبدیل می‌شدند و به این سبب همواره بر همگان پیروز می‌شدند.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین در ادامه با اشاره به آیه ۱۵۵ سوره مائده تاکید کرد: کسانی ولایت خدا، پیامبر و امیرالمومنین را بپذیرند، به لوازم آن ملتزم باشند و صاحبان آن را اطاعت کنند به حزب خدا تبدیل می‌شوند و حزب خدا همواره پیروز است.
وی با بیان اینکه امت مسلمان به تنهایی ارزشمند نیست افزود: امتهایی وجود دارد که انسان شرم می‌کند آن‌ها را امت اسلامی خطاب کند، چنانکه امثال دولت سفاک سعودی خود را امت اسلامی می‌خواند اما با توجه به آیات قرآن تا زمانی که مسلمانان به حزب الله تبدیل نشوند و از ولایت پیروی نکنند، اسلامشان ارزشی نخواهد داشت لکن تمام بدبختی امروز مسلمانان به دلیل پشت کردن به ولایت و در نتیجه آن عدم تبدیل به حزب الله است.

 ولایت ریسمان محکم الهی/ مسلمانان در پذیرش ولایت ریزش کردند
این استاد و پژوهشگر تاریخ با اشاره به روایات و تفاسیر قرآن اذعان کرد: ریسمان محکم الهی که باید همگان بدان تمسک جویند، ولایت است براین اساس می‌بینیم کشوری همچون لیبی که همه یک مذهب دارند و یک میلیون قاری قرآن دارد به دلیل عدم ولایت پذیری وحدتی در جامعه آن‌ها وجود ندارد و همچون گرگ به جان هم افتاده اند و یکدیگر را می‌درند.
وی در رابطه با ریزش‌ها امت اسلام پس از رحلت پیامبر عنوان کرد: پس از پیامبر، خداوند امت را به وسیله امیرالمومنین آزمایش کرد اما عده کثیری از مسلمین در این مسیر ریزش کردند و در امتحان ولایت مردود شدند و تنها ۱۲ نفر پیرامون حضرت باقی ماندند که وجود همین افراد باعث حفظ مذهب شیعه تا به امروز شده است.
 
امتیازات خلفا مردم را از عدالت بیزار کرد/ خلفا حقوق نجومی می دادند
دکتر رجبی دوانی پیرامون حوادث پیش آمده در دوران خلفای سه‌گانه یادآور شد: امتیازاتی که خلفا به عده‌ای خاص عطا می‌کردند باعث شد خواص جامعه خلافت امیرالمومنین را نپذیرند و زیر بار عدالت نروند چراکه‌به این زیاده خواهی ها عادت کزده بودند.
وی ادامه داد: زبیر یکی از همین افرادی است که در احد برای دفاع از پیامبر جانباز شد و تا آخر عمر دستش معیوب شد، حتی در زمان بعد از رحلت پیامبر و حمله به خانه حضرت زهرا(س) در خانه ایشان بود و از ولایت حضرت دفاع کرد اما امتیازاتی که در دوران خلفا دریافت می کرد باعث شد در جمل روبروی امیرالمومنین(ع) بایستد.
دکتر رجبی دوانی در ادامه تاکید کرد: خلیفه سوم به دلیل اینکه بی کفایت بود و اعمالش سنخیتی با سنت پیامبر و حتی خلفای گذشته نداشت و جهت جلوگیری از اعتراضات خواص جامعه به آنان حقوق نجومی پرداخت می‌کرد که با روی کار آمدن امام علی(ع)، حضرت فرمودند: حتی اگر این اموال را خلیفه به آنان عطا کرده باشد(قانونی باشد) باید آن‌را به بیت المال بازگردانند ولو اینکه این اموال را مهریه همسرانشان کرده باشند.
 امیرالمومنین حقوق های نجومی قانونی را به خزانه بازگرداند
وی با بیان اینکه دولت امروز حقوق نجومی را قانونی می‌خواند گفت: دولت باید شرم کند از اینکه این افراد را ذخیره نظام بخواند و دختر این شخص بگوید پدر من حقش را از نظام گرفته در حالیکه امثال شهدای مدافع حرم کودکان خردسال خود را رها کردند و به شهادت رسیدند و امروز خانواده شهدا هیچ چشم‌داشتی از نظام ندارند آن وقت عده‌ای از مسئولین حق مطالعه، بیمه فرزند و … می‌گیرند.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین افزود: نجومی بگیران اگر ذره ای اعتقاد به خدا و روز قیامت داشتند حتی اگر این حقوق‌ها قانونی بود باز سراغ چنین پولی نمی رفتند.
وی با اشاره به این حقیقت تاریخی که انقلابی‌های زمان پیامبر به دلیل اینکه منافع خود را در زمان امام علی(ع) در خطر دیدند با دشمنان اسلام علیه حضرت هم‌پیمان شدند افزود: در انقلاب ما هم چنین پدیده‌ای رخ داد و عده‌ای که دیروز نخست وزیر و انقلابی بودند، زمانی که منافع خود را در خطر دیدند با ضد انقلاب همراه شدند و کمر به سقوط نظام بستند.
این استاد و پژوهشگر تاریخ پیرامون رویش‌ها و ریزش‌های زمان امیرالمومنین تصریح کرد: در زمان حضرت به دلیل بی بصیرتی مردم ریزش‌ها شدت می‌گیرد اما رویشی پدید نمی آید.
خستگی امت حزب الله عامل شکست صفین/ مردم فریب قرآن بر نیزه معاویه را نخوردند
وی در تبیین عوامل شکست سپاه امام علی(ع)در جنگ صفین عنوان کرد: در صفین خیلی از حزب اللهی ها هم خسته شدند و به مولا گلایه می‌کردند که تا کی جنگ ادامه دارد؟ هرکجا رد می شویم جسدی افتاده، ولی حضرت مایل بودند ریشه فتنه باید خشکانده شود لکن مردم فریب قرآن بر نیزه را نخوردند چراکه خود می‌دانستند که‌ معاویه اعتقادی به قرآن ندارد اما این امر را بهانه کردند تا از زیر بار تکلیف فرار کنند.
دکتر رجبی دوانی در رابطه با ریزش‌های زمان امام مجتبی تشریح کرد: برای امام حسن(ع) نیز رویشی وجود نداشت، ریزش‌ها در زمان آن حضرت آنقدر زیاد بود که گاهی فرماندهان سپاه آن حضرت به ایشان خیانت کردند، زمانی هم که حضرت به مردم گفتند اگر خدا را می‌خواهید بیایید با من به جنگ با معاویه برویم و اگر خدا را می‌خواهید به سراغ معاویه بروید همه فریاد زدند دنیا دنیا ما دنیا را می‌خواهیم و یک نفر هم از امام حسن(ع) پیروی نکرد.
وی در ادامه افزود: وقتی امام مجتبی(ع) مجبور به صلح می شود برخی از شیعیان بی بصیرت همچون سلیمان صر خزایی و حجربن ادی و … به امام توهین کردند و گفتند ای کاش پیش از پذیرش صلح هم تو مرده بودی و هم ما، تو با این صلح ما را به سوی ظلم کشاندی و امام را مضل المومنین خطاب می‌کردند.
دکتر رجبی دوانی در تبیین علت پدیدار شدن رویش‌های اسلام بعد از زمان امام مجتبی(ع) اذعان کرد: بعد از فاجعه کربلا خون پاک سیدالشهدا باعث شد شیعه رویش پیدا کند.

جریان شناسی انقلاب اسلامی از دوران ستم شاهی تا امروز
وی افزود: در جریان پیروزی انقلاب افراد و گروه‌های مختلفی از جمله علما و مردم فعالیت داشتند اما جریان هایی مثل حزب ملل اسلامی و موتلفه اسلامی و فدائیان اسلام فعالیت داشتند و به صورت جریان یافته علیه رژیم ستم شاهی اقدام می کردند

این استاد و پژوهشگر تاریخ با بیان اینکه امام با مبارزه مسلحانه علیه رژیم طاغوت مخالف بودند افزود: امام برای مبارزه با طاغوت سیره اهلبیت یعنی بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم برای مقابله با طاغوت را درپیش گرفتند.
وی در تبیین یکی از جریان‌هایی که در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در صحنه حضور داشته عنوان کرد: جریان ملی‌گراها که به محوریت جبهه ملی شکل گرفته بود، فاقد انگیزه‌های دینی بودند و صرفا انگیزه‌های ملی را دنبال می‌کردند و این افراد در بین مردم با چهره دکتر مصدق شناخته می‌شدند که در برهه‌ای نیز با حمایت آیت الله کاشانی به قدرت رسیدند اما زمانی که مصدق احساس قدرت کرد، نیروهای مذهبی را از خود دور کرد.
مخالفت مصدق با جریان مذهبی پس از رسیدن به قدرت
دکتر رجبی دوانی در تشریح اقدامات مصدق در زمان نخست وزیری ابراز کرد: مصدق امثال فدائیان اسلام را که موجب به قدرت رسیدن وی بودند به زندان انداخت، با اسرائیل ارتباط برقرار کرد و معتقد بود برای افزایش درآمد نیاز به کارهایی از قبیل مشروب فروشی است از این رو با اختلافی که بین او و مذهبی‌ها پدید آمد در کودتای ۲۸ مرداد جریان ملی‌گرا ضربه سنگینی خورد و با تبعید مصدق، طرفداران آن منفعل شدند و از مبارزه بازماندند و سرکوب شدند.
وی در توضیح به فعالیت‌های جریان‌های چپ مارکسیست در زمان محمدرضا شاه خاطرنشان کرد: این جریان به عنوان حزب توده در ایران فعالیت داشتند و به دلیل حاکم بودن روحیه مذهبی در مردم ایران ماهیت اصلی خود را که همان ماهیت کمونیستی و خداگریزی بود پنهان می‌کردند و چون شعارهای ضد استبدادی سر می‌دادند عده ای از مذهبی‌ها نیز به آن‌ها پیوستند در حالیکه توده شعبه ای از حزب شوروی سابق بود و بیش از آن‌که عرق ملی در آن‌ها حاکم باشد برای منافع شوروی تلاش می‌کردند لکن بعد از کودتای ۲۸ مرداد رژیم شاه این افراد را تار و مار کرد از این رو عده زیادی از این جریان از کشور فرار کرده و به شوروی گریختند و تا انقلاب اسلامی ایران جرات ابراز عقیده نداشتند.
فدائیان خلق، اقدامی مسلحانه برای مبارزه با طاغوت
دکتر رجبی دوانی در رابطه با فعالیت‌های گروه‌های چپی دیگری که از حزب توده جدا شده بودند و در کشور فعالیت داشتند عنوان کرد: این گروه با مشی مسلحانه سازمان فدائیات خلق ایران را تاسیس کردند و‌ معتقد بودند جز با زبان زور نمی‌توان حریف رژیم طاغوتی شد لذا از مهم‌ترین فعالیت های این گروه می‌توان به حمله به پاسگاهی در گیلان اشاره کرد که درپی وقوع این حادثه مردم با رژیم شاه برای دستگیری این افراد همکاری کردند و سران آن دستگیر و اعدام شدند از این رو این تشکیلات نیز تا زمان پیروزی انقلاب به انزوا رفت.
وی افزود: در جبهه ملی شاخه مذهبی به ریاست مهندس بازرگان ایجاد شد که‌هم مصدق را قبول داشت و هم میخواست روحیه مذهبی خود را حفظ کند از این رو با روحانیت ارتباط پیدا کرد و عنوان نهضت آزادی را به خود اختصاص داد لکن این افراد اگرچه مذهبی بودند اما همچون جبهه ملی خواهان این امر بودند که با مبارزه پارلمانی به قدرت برسند که شاه، این گروه را نیز تحمل نکرد و آن‌ها را سرکوب کرد.
دکتر رجبی دوانی در ادامه اظهار کرد: تعدادی از جوانان از نهضت آزادی جدا شدند و حزب فدائیان خلق را تاسیس کردند که این گروه نیز مشی مسلحانه را در پیش گرفت و توسط رژیم شاهنشاهی سرکوب شد.
انقلاب اسلامی تنها راه غلبه بر طاغوت/  همه گروه ها جز انقلاب اسلامی سرکوب شدند
وی در ادامه یادآور شد: تمامی گروه‌های مخالف رژیم شاهنشاهی تا سال ۱۳۵۴ سرنگون شدند براین اساس سال ۵۴ اوج قدرت رژیم در سرکوب و اختناق گروه های مخالف شاه بود اما به همت مردم شریف و رهبری امام این گروه ها نیز در سال ۵۷ و با پیروزی انقلاب جان گرفتند و حتی امثال جبهه ملی به استقبال از امام رفتند حتی انقلاب وقتی پیروز شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین با بیان اینکه گروه‌های مختلف با مشاهده نقش مذهب و رهبری امام در پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم ستم‌شاهی از رهبری امام خمینی در سال پیروی کردند افزود: بعد از پیروزی انقلاب گروه‌های مختلف وقتی دریافتند که در نظام اسلامی به منافعی که برای خود ترسیم کرده بودند دست نخواهندیافت رفته رفته مسیر خود را از انقلاب جدا ساختند.
دکتر رجبی دوانی در ادامه افزود: با روی کار آمدن بنی صدر با توجه به رای بالایی که ابوالحسن بنی صدراز آن خود کرده بود راهش را از انقلاب جدا کرد هم‌زمان با این قضیه منافقین نیز به او پیوستند و علیه نظام اسلامی اعلان جنگ مسلحانه کردند و در کوچه و خیابان به کشتار مردم بی گناه پرداختند.
….
وی با اشاره به اظهارات‌ وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی دولت اصلاحات راجع به اعدام‌های دهه ۶۰ افزود: در حالیکه منافقین در کوچه و خیابان مردم را به رگبار می‌بستند و ۱۷ هزار نفر را در جای جای این کشور ترور کردند عده‌‌ای خائنانه اعدام این جنایتکاران را جوان کشی خطاب می‌کردند حال آنکه اگر این افراد آزاد بودند امروز همه مردم کشور را ترور می‌کردند و دیگر سرمایه ای برای جامعه باقی نمی‌گذاشتند.
وقتی منافقین به خوارج می پیوندند
دکتر رجبی دوانی در ادامه تاکید کرد: لفظ منافقین تا قبل از خرداد سال ۶۰ برازنده این گروه بود اما بعد از آنکه خروج کردند و علنا اعلام جنگ مسلحانه با نظام کردند دیگر نمی‌توان آن‌ها را منافقین خطاب کرد بلکه این افراد از خوارج محسوب می‌شوند و از دین خروج کردند، درنهایت نیز پس از ناکامی از ترور داخلی به عراق پناه بردند و نوکران حلقه به گوش صدام شدند تا در جنگ تحمیلی جنایتی دوچندان را به ملت تحمیل کنند.
وی در تبیین فراز و نشیبی که جریان‌های مختلف در مسیر نظام اسلامی قرار دادند خاطرنشان کرد: با سرکوب شدن منافقین اوضاع کشور آرام شد و دیگر کسی به فکر براندازی نبود اما نیروهای انقلابی بر سر مسائل اقتصادی دچار اختلاف نظر شدند.
مجمع و جامعه روحانیت مبارز انشعابی در میان روحانیت/ مجمعی که فتنه گر بود
این استاد و پژوهشگر تاریخ ادامه داد: عده ای اعتقاد به اقتصاد صرف آزاد غربی داشتند و عده ای اقتصاد را دولتی و در کنترل دولت می‌خواستند از این رو انشعابی در روحانیت پدید آمد و سبب تشکیل مجمع روحانیت مبارز و جامعه روحانیت مبارز شد که مجمع روحانیون خود را طرفدار امام، ضد آمریکا و طرفدار اقتصاد دولتی و مستضعفان می‌خواند.
وی در ادامه یادآور شد: در سال ۷۰ رهبر معظم انقلاب این افراد را فتنه گر خواند و آن زمان ما که دانشجوی انقلابی بودیم از این ماجرا دلخور شدیم چراکه ما به این گروه گرایش بیشتری داشتیم و خیال می‌کردیم این حزب به حقیقت طرفداران امام و مستضعفین و استکبارستیز هستند، اما رهبری درست فهمیده بودند چراکه این افراد در مجلس چهارم موفق به کسب رای شده و به مجلس راه یافتند و ماهیت خود را نشان دادند و با نظام و ولایت مخالفت کردند.
دکتر رجبی دوانی در تشریح سرانجام کار این گروه عنوان کرد: رئیس جمهور بعد از جنگ(هاشمی رفسنجانی) برای دلجویی از این افراد با آنان همراهی کرد و آن ها را به شرکت در انتخابات فراخواند لکن موفق به پیروزی در انتخابات نشدند و بعد از شکست در انتخابات آیت الله هاشمی به شدت آنها را کوبید و آبرویی برای آنان باقی نگذاشت.
دل زدگی از هاشمی آرای مردم را به سبد خاتمی ریخت/ مردم ناطق نوری را ادامه دهنده هاشمی می دانستند
وی در رابطه با سیاست های دولت هاشمی اظهار کرد: آقای هاشمی سیاستش برآن بود که در دولت از هر دو جناح چپ و راست حضور داشته باشند و هر دو گروه را راضی نگه دارد، البته گرایش ایشان بیشتر به طرف راست بود لکن به دلیل اعمال سیاست هایی که مردم را از دولت ایشان ناراضی ساخت و مردم به دلیل دل زدگی از دولت سازندگی به سید محمد خاتمی رای دادند.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین در ادامه اظهار کرد: مردم سید محمد خاتمی را به سیادت، طرفداری از مستضعفان و خط امام می شناختند و به همین جهت نیز به او رای دادند، اما همین که بر سرکار آمدند ماهیت اصلی خود را نشان دادند، خط امام را کنار گذاشتند و واژه ای تحت عنوان«اصلاحات» را جعل کردند اما به راستی چه چیز را میخواستند اصلاح کنند؟
اصلاحات با پرچم سیادت و طرفداری از خط امام آمد اما از شعارهای خود رویگردان شد
وی در رابطه با تغییر رویکرد دولت اصلاحات پس از پیروزی در انتخابات تصریح کرد: این دولت پس از پیروزی در انتخابات ۷۶ به وجود جبهه ملی و نهضت آزادی در این دولت اعتراف کردند و برای ضربه به ولایت نام مصدق را مطرح می کردند، دانشجویانی را هم به خود وابسته کرده بودند که برایشان حکم عمله میدانی داشتند از طرفی دفتر تحکیم وحدت مجری سیاست های این افراد شده بود و شهر به شهر مردم را به ایستادن در مقابل نظام تحریک می کردند، نهایتا لرهای با غیرت خرم آباد به جان این افراد افتادند و طومار تحکیم وحدت را درهم پیچیدند تا دیگر جرات نکنند مردم را در مقابل نظام تحریک کنند.
دکتر رجبی دوانی پیرامون حوادث اسفبار دولت اصلاحات اذعان کرد: شرایط کشور در این دولت چنان رقم خورد که آمریکا بر این افراد حساب باز کرد و امیدوار شد که انقلاب را از مسیر اصلی منحرف کنند، کار به جایی رسید که در دوران اصلاحات به صراحت به ارزش هایی که انقلاب را پدید آورده بود حمله می شد، اشتیاق عجیبی به ارتباط با آمریکا پیدا شد تا جائی که افرادی که در این دولت صاحب منصب بودند و در تسخیر لانه جاسوسی نقش اساسی ایفا کرده بودند از کرده خود اعلان برائت کردند.
شورای نگهبان هم تحت تاثیر جوسازی های اصلاحات قرار گرفت/ انکار ولایت امیرالمومنین توسط سید محمد خاتمی
وی در ادامه افزود: در دولت اصلاحات چنان جوسازی و فضا را مسموم کردند که شورای نگهبان در اثر این فضاسازی ها منفعل شد چراکه رئیس جمهور وقت در سال ۷۸ به قانون اساسی خیانت کرد و برای کسب آرای اهل سنت در نامه ای به آیت الله صانعی به صراحت نوشت مراد از من کنت مولاه فهذا علی مولاه، محبت و دوستی است نه رهبری و ولایت در حالیکه این امر با اساس اعتقاد شیعه و قانون اساسی در تناقض است، در پی این قضیه هیچ کس پاسخگوی این وقاحت نبود و تنها کسی که نسبت به این امر انتقاد کرد سید احمد خاتمی بود با نامه ای تحت عنوان از خاتمی به خاتمی که نقدهای معتدلی را به محمد خاتمی وراد دانست.
دکتر رجبی دوانی در ادامه تشریح کرد: شورای نگهبان در سال ۷۸ با توجه به زیرپا گذاشتن قانون اساسی توسط سید محمد خاتمی می بایست او را رد صلاحیت می کرد، اما اصلاحات چنان فضای رسانه ای را رقم زد که حتی در انتخابات مجلس ششم راه را باز گذاشتند و هر کس و ناکسی به مجلس ورود پیدا کرد از طرفی اصلاح طلبان آیت الله هاشمی را می کوبیدند و به او بد و بیراه می گفتند و چنان عمل کردند که گویی هاشمی هیچ رایی نیاورده و از ۳۰ نفر تهران سی ام شده، دختر بیچاره او هم برای رای جمع کردن برای پدرش به دنبال این افراد(اصلاح طلبان) به گدایی افتاده بود و با توجه به اینکه خودش هم کاندیدا بود بعد از انتخابات اعلام کرد هرکجا اسم من نوشته شده مردم می خواستند به پدرم رای دهند، آرای مرا به نام پدرم بخوانید و درنهایت چنان اوضاع افتضاح شد که خود آیت الله هاشمی انصراف داد.
از ترور هاشمی تا هم پیمانی برای شکست رقیب مشترک
این استاد و پژوهشگر تاریخ در ادامه یادآور شد: همین افرادی که در برهه ای به ترور شخصیتی هاشمی رفسنجانی پرداختند زمانی همبا او زیر یک سقف و در یک جبهه قرار گرفتند و در سال ۸۴ و ۸۸ به گونه ای دیگر خودشان را نشان دادند به همین جهت در این برهه شاهد ریزش هایی بودیم لکن به لطف خداوند، معنویت رهبری و اصالت انقلاب به طرز شگفت آور جریان هایی در این عرصه پدید آمدند که قدردان دین، انقلاب و ارزش های الهی بودند در حالیکه به گونه ای اصلاحات به دین و انقلاب چوب زده بود که ما هم خیال می کردیم مردم با دین و انقلاب بیگانه هستند و دیگر انقلاب را نمی خواهند.
وی با اشاره به ماجرای انتخابات سال ۸۴ عنوان کرد: یکی از کاندیداهای مطرح که آیت الله زاده و مذهبی نیز هست بر این باور بود که مردم با ارزش ها کاری ندارند براین اساس برای برنامه تبلیغاتی خود یک گروه ارکستر را نشان داد که زن و مرد در آن می نوازند و به این ترتیب خیال می کرد که مردم دیگر کاری با ارزش ها ندارند همچنین آقای کروبی با لباس روحانیت از قاب تلویزیون برای مردم بوسه می فرستاد، آقای هاشمی نیز یک فیلم ساختگی ترتیب داد و عده ای بازیگر دعوت کرد که در قالب جوانان از وی سوال بپرسند و انتقاد کنند.
مردم و پایبندی بر ارزش ها/ وقتی مسئولان دچار خطای محاسباتی می شوند
دکتر رجبی دوانی در ادامه یادآور شد: تنها کسی که در انتخابات سال ۸۴ از امام دم زد و عکس خود را کنار عکس امام چاپ کرد، اسم جنگ و شهدا را بر زبان آورد و خود را انقلابی خطاب کرد آقای احمدی نژاد بود که با وجود اینکه شخصیتی ناشناس بود به دلیل این عمل مورد تخریب تمام جناح ها و نشریات آن زمان واقع شد و در حالیکه حتی حزب اللهی ها به او انتقاد می کردند که تو آرای انقلابی ها را می شکنی ایستاد و به مرحله دوم راه یافت و رئیس جمهور شد.
وی ادامه داد: در دور دوم انتخابات سال ۸۴ بهزاد نبود گفته بود با وجود اینکه هاشمی دشمن من است و بد من را می خواهد اما برای اینکه احمدی نژاد رای نیاورد به هاشمی رای می دهم و حتی کسانی که رای نمی دهند باید به هاشمی رای به دهند تا احمدی نژاد از میدان به در شود اما مردم احمدی نژاد را به عنوان حامی ارزش ها انتخاب کردند.
پای احمدی نژاد هم در دفاع از ارزش ها می لنگید
دکتر رجبی دوانی در تشریح دولت احمدی نژاداذعان کرد: احمدی نژاد در ۴ سال اول بد عمل نکرد اما در دور دوم ریاست جمهوری معلوم شد که او هم در دفاع از ولایت و ارزش ها می لنگد از این رو در کنار رویش عظیمی که ایجاد شده بود و جریان ارزشی را روی کار آورد ریزش هایی پدید آمد
وی افزود: عده ای اعتقاد به اقتصاد آزاد غربی داشتند و عده‌ای که‌خود را نزدیک به امام می‌دانستند اقتصاد دولتی را مطرح کردند که این امر موجب پدیدار شدن انشعابی در روحانیت شد که به تشکیل جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون منجر شد.
اختلاف در اردوگاه انقلاب ضد ارزشی ها را روی کار آورد
دکتر رجبی دوانی در تبیین علت های روی کار آمدن حجت الاسلام روحانی در انتخابات ۹۲ اظهار کرد: عملکرد ضعیف دولت، دعواهای داخلی در جناح اصولگرا، اختلاف های مجلس و دولت، بگم بگم های سیاسی، سنگ اندازی های جناح مقابل، فتنه هایی از جمله ترغیب آمریکا به ایجاد تحریم بیشتر علیه نظام توسط  همین آقایی که اکنون برای فوت پدرش بیرون آمده و هنوز برنگشته به زندان است، عدم انسجام گروه های ارزشی در انتخابات ۹۲، کاندیداهای متعدد، رقابت های موازی از دلایل روی کار آمدن این دولت بود.
وی پیرامون دید امروز مردم به دولت فعلی اشاره کرد: ما همواره دعا می کنیم که این دولت موفق شود و برسختی ها فائق آید اما با سیاست هایی که دولت پیش گرفته و با تحقیر بی سابقه کشور در این دوره بسیاری از افرادی که به این دولت رای داده بودند مایوس شدند چراکه دولت همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت در حالیکه آمریکا به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرد و دست ایران هم به جایی بند نیست.
فقدان لیدر در اردوگاه انقلابیون
این استاد و پژوهشگر تاریخ در توصیه ای به جناح ارزشی و انقلابی اذعان کرد: جناح اصلاح طلب در راس هرم خود شخصی دارد که در همه موارد از او اطاعت می کند، حتی اگر ممنوع التصویر شود به سایه او نگاه می کند اما در جناح انقلابی خلأ چنین شخصیتی یافت می شود و هرکس در سطحی مدعی انقلابی گری است لکن جناح مومن انقلابی باید از این تجربه تلخ درس بگیرد و با توجه به اینکه اکثر مردم به ارزش های نظام پایبند هستند با انسجام هرچه بیشتر در این انتخابات موفقیت را از آن خود کنند.
باید کاندیدای جدید و اصلح معرفی کرد/ قحط الرجال نیست
وی در تشریح شخصیت یک کاندیدای مومن انقلابی اذعان کرد: در این انتخابات باید یک کاندیدای جدید و اصلح که تاکنون معرفی نشده است معرفی شود، قحط الرجال نیست که کاندیدایی که چندین بار آمده و رای نیاورده دوباره معرفی شود، ما این ظرفیت را داریم که کاندیدای واحد و با برنامه تعریف شده باشیم که اگر چنین شود سال آینده شاهد حاکمیت دوباره ارزش‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام/

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
آخرین اخبار
پربیننده ترین ها